Každá cesta so sebou prináša určité riziko, že môže nastať škodová udalosť respektíve môže sa stať dopravná nehoda a zmeniť tak pohodlnú cestu na nočnú moru. Je však samozrejmosťou to, že šofér ma prispôsobiť jazdu stavu vozovky, jazdiť bezpečne a predvídať situácie na ceste. Ruka v ruke s tým súvisí rešpektovanie dopravných predpisov, používanie bezpečnostných pásov a nerozptyľovať sa hlavne mobilným telefónom v ruke. Na telefonovanie, ak vodič súrne potrebuje slúži handsfree zariadenie. Avšak ani dodržiavanie všetkých bezpečnostných zásad nezaručuje, že nepríde k poistnej udalosti. Tá môže totiž nastať aj vinou iného účastníka dopravnej premávky. Práve preto vám predstavíme zopár rád ako postupovať v takejto situácií.
1. Konať rozvážne a zabezpečiť seba i okolie
Ak vystúpite z vozidla, nezabudnite si nasadiť bezpečnostnú reflexnú vestu a umiestniť výstražný trojuholník vo vzdialenosti 50 metrov (v obci) a 100 metrov (mimo obce). Panika určite nepomôže a je dobré zachovať rozvahu. Je veľmi dôležité, aby vodič mal kontakty, vrátane asistenčnej služby vždy v dosahu. Každá poisťovňa poskytuje v rámci havarijného poistenia poskytuje asistenčné služby, avšak je nutné povedať, že jej rozsah závisí od podmienok poistenia. My v Arvale poskytujeme asistenčnú službu v spolupráci s leaderskou spoločnosťou Europ Assistance. V rámci skvalitňovania služieb pre klientov sa snažíme urýchliť a zjednodušiť objednanie asistencie online pomocou aplikácie. Takisto existuje aj náš driver desk, kde vám nonstop poradí náš account team.
2. Komunikujte a dokumentujte
Vypísať správu o nehode, ideálne čitateľne paličkovým písmom. Ak vám spôsobil druhý vodič poistnú udalosť, požadujte aj predloženie dokladu (OP, VP, pas) a dokladu o zaplatení PZP. Správu o nehode vyplňte pravdivo, vrátane nákresu priebehu nehody a obaja ju podpíšte. Originál tlačiva si necháva vinník, ktorý je povinný škodu nahlásiť poisťovni v lehote do 15 dní, ak sa nehoda stala na Slovensku, ak sa stala za hranicami, stačí do 30 dní odo dňa jej vzniku. Samozrejme pod tlakom sa niekedy dopúšťame omylov a preto vám naša bezplatná asistenčná služba zabezpečí plynulý priebeh celej poistnej udalosti. V prípade potreby vám zabezpečíme odťah, či poskytne náhradnú mobilitu.
3. Kedy volať políciu?
Jednou z častých otázok, ktorú riešia vodiči pri poistnej udalosti je aj to, či je potrebné privolať políciu. Zľahčenie vzniknutej situácie sa neoplatí, zároveň však nie je potrebné volať políciu pri menšej nehode. Kto sa v tom má vyznať? Situácií je mnoho a políciu by ste mali volať v týchto prípadoch:
- účastníkom nehody nie je zrejmý jej priebeh,
- vodič zúčastneného vozidla je pod vplyvom alkoholu, alebo iných návykových látok,
- účastník nezastavil vozidlo, neposkytol svoju totožnosť,
- ak nie je známy vinník nehody,
- ak došlo k zraneniu, alebo úmrtiu osôb
Nikto si neželá, aby sa mu prihodila dopravná nehoda, avšak keď už k tomu dôjde nezabúdajte zachovať chladnú hlavu a vyvarovať sa chybám. Ak ste spôsobili poistnú udalosť vy v žiadnom prípade neutekajte z miesta nehody. Práve autonehoda je situácia, kedy vás bude kryť vaše zákonné poistenie. Správu o nehode nezabudnite vyplniť a podpísané musí byť oboma vodičmi a treba ju nahlásiť do 15 resp. 30 dní od vzniku nehody. Dôležité je, že ak sa niekto zranil privolajte záchrannú službu a v prípade potreby poskytnite prvú pomoc.
S Arvalom je cesta k novému vozidlu naozaj jednoduchá. Pozrite si našu kompletnú ponuku.