Dva dni pred oficiálnym otvorením veľtrhu IAA 2023 pozvala spoločnosť Volkswagen viac ako 400 zástupcov medzinárodných médií na špeciálne podujatie do ateliérov Eisbach, ktoré sú známym miestom pre filmové produkcie. Hlavnou témou galavečera bol dizajn.
Podujatie sa konalo pri príležitosti prvého výročia vymenovania Olivera Blumeho za predsedu predstavenstva koncernu Volkswagen. Od Blumeho nástupu do čela koncernu v septembri 2022 sa podarilo úspešne zrealizovať niekoľko významných iniciatív, medzi ktoré patria napr:
- Zlepšená stratégia platformy a konkurencieschopnejší technologický profil
- Precíznejší plán portfólia CARIAD s novým manažmentom
- Urýchlenie implementácie stratégie “v Číne pre Čínu” s miestnymi partnermi
- Plán rastu pre USA a znovuzrodenie značky Scout s elektrickými modelmi a originálnou DNA dizajnu pre americký trh
- Zvýšenie výroby PowerCo a rozhodnutie postaviť nový závod na výrobu batérií v Kanade
- Zavedenie integrovanej platformy mobility
- Zvýšený dôraz na udržateľnosť
- Užšia spolupráca s kapitálovými trhmi.
Okrem toho boli zavedené programy na zlepšenie kvality a novo štruktúrovaná produktová stratégia s cieľom nasmerovať celú skupinu k udržateľnému úspechu. Hlavným cieľom skupiny je rast založený na hodnote.
Dizajn ako hlavný prostriedok diferenciácie
S viac ako 100 miliónmi zákazníkov na celom svete spoločnosť Blume potvrdila, že sa zameriava na spokojnosť zákazníkov. Kľúčom k úspechu sú podľa neho silné značky s jasnou diferenciáciou. Skupina Volkswagen sa preto zmení na spoločnosť, v ktorej je dizajn hnacou silou.
Dizajn značiek bol doteraz organizačnou súčasťou technického vývoja. Táto úzka spolupráca bude zachovaná v rámci optimálneho procesu vývoja produktov. Teraz však bude mať dizajn celopodnikový význam. Hlavní dizajnéri všetkých značiek budú preto užšie spolupracovať s príslušným predsedom predstavenstva.
Prostredníctvom intenzívnych diskusií s predsedom predstavenstva “sa zabezpečí komplexná implementácia dizajnových zásad pre konzistentnú skúsenosť zákazníkov so značkou — od firemnej prezentácie cez produkty až po digitálnu ponuku každej značky.”
Jedným z výsledkov nového dizajnového smerovania koncernu Volkswagen, ktorý bol predstavený na slávnostnej večeri, je štúdia CUPRA DarkRebel. Pri navrhovaní štúdie pomohlo viac ako 270 000 konfigurácií členov kmeňa CUPRA, vrátane ambasádorov značky, ako sú hráči FC Barcelona Alexia Putellas a Marc ter Stegen a herec Daniel Brühl.
Údaje získané z online hyperkonfigurátora sa použili na dokončenie návrhu štúdie CUPRA DarkRebel, ktorá sa teraz presunula z virtuálneho do reálneho sveta odhalením fyzickej verzie na autosalóne IAA v Mníchove.
Výsledkom je 100 % dvojmiestny športový elektromobil s karosériou typu shooting brake. Nová štúdia zaujme okrem iného tajomnou farbou karosérie pripomínajúcou tekutú ortuť, osvetlením koncipovaným ako hmatateľný materiál a zvýšenou pozornosťou venovanou udržateľnosti.
S vonkajšou dĺžkou 4,5 metra, šírkou 2,2 metra a výškou 1,3 metra DarkRebel ešte viac ožije po otvorení dverí, ktoré siahajú až do výšky 2,2 metra. Tento dojem ešte umocňujú proporcie, ktoré sú z 1/3 kabíny a z 2/3 podvozku. Športového ducha umocňujú výrazné ramenné partie.