Piata generácia modelu Prius predstavuje skutočný prelom. Vozidlo priťahuje pozornosť nielen svojou siluetou štvordverového kupé, ktorú zvýrazňujú elektrické kľučky zadných dverí ukryté v stĺpikoch, ale aj inovatívnymi a priekopníckymi riešeniami.
Najväčšou zmenou oproti predchádzajúcej generácii je plug-in hybridný pohon (PHEV), ktorý spája výkon skutočného elektromobilu s komfortom najnovšej hybridnej technológie.
Výkonný hybrid 5. generácie
Nová Toyota Prius Plug-in Hybrid je nezvyčajne živá. Hybridné pohonné ústrojenstvo piatej generácie zrýchli vozidlo z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, čo z neho robí najdynamickejší model v histórii Priusu. Vozidlo kombinuje dvojlitrový motor TNGA s výkonom 112 kW s novým elektromotorom s výkonom 120 kW umiestneným vpredu. Celkový výkon systému je 164 kW, čo je takmer dvojnásobok výkonu predchádzajúcej generácie modelu Prius Plug-in Hybrid (90 kW).
Celý systém podvozku bol vyladený na najlepší výkon v histórii modelu. Nižšia hmotnosť a vyššia tuhosť sú zásluhou druhej generácie platformy GA‑C v architektúre TNGA. Vďaka tomu má nový Prius stabilné a predvídateľné jazdné vlastnosti. Nízke ťažisko získal umiestnením akumulátora pod zadné sedadlo a posunutím palivovej nádrže nižšie a viac dopredu v porovnaní s predchádzajúcou generáciou.
Nízka spotreba paliva vďaka technológii Predictive Efficient Drive
Výkonný hybridný systém nového modelu Prius je tiež vysoko efektívny, dosahuje spotrebu paliva len 0,5 – 0,7 l/100 km, čo zodpovedá mimoriadne nízkym emisiám CO2 v kombinovanom cykle 11 – 16 g/km podľa testovacej normy WLTP. Prius Plug-in Hybrid je zároveň prvým modelom značky Toyota, ktorý je vybavený novým systémom Predictive Efficient Drive na zníženie spotreby paliva. Ten automaticky optimalizuje výkon hybridného systému na základe jazdy a štýlu jazdy.
Na základe údajov z navigačného systému dokáže identifikovať miesta, kde vodič najčastejšie brzdí príliš prudko, a navrhne skoršie brzdenie, aby sa obnovilo čo najviac energie. Keď sa vozidlo blíži k diaľnici alebo príjazdovej ceste, kde je potrebný vyšší výkon, systém prepne vozidlo do hybridného režimu a v mestských zónach automatická aktivácia režimu elektrického pohonu zabezpečí tichú jazdu bez emisií. Účinnosť systému sa zvyšuje so zvyšujúcim sa počtom najazdených kilometrov, a teda aj zozbieraných údajov.
Ešte dlhší dojazd v režime EV
Pri každodennom používaní sa Toyota Prius Plug-in Hybrid môže používať ako elektromobil. Vďaka veľkej 13,6 kWh batérii je dojazd v režime EV až 86 km, čo umožňuje každodennú jazdu bez potreby štartovania spaľovacieho motora. Použitie batérie s vyššou kapacitou umožňuje aj systém (Regeneration Boost).