Avenger sa tohto roku vo svojom čisto elektrickom variante postaral o senzáciu v európskej ankete Auto roka. Americká automobilka patriaca do koncernu Stellantis si totiž vďaka nemu pripísala titul Európske auto roka prvý raz v histórii ankety, ktorá oslávila 60. ročník. Zmieňujeme sa o tom, pretože 59 motoristických novinárov hodnotilo nielen techniku, ale aj dizajn. A ten je pri variante s benzínovým trojvalcom zhodný. A vo svetovom meradle Avenger uspel aj v kategórii rodinné SUV Svetového ženského auta roka. V Jeepe sa od začiatku netajili svojou ambíciou zabodovať na európskom trhu práve s Avengerom. A tak nie je žiad- nym prekvapením, že vozidlo s týmto cieľom aj vyvíjali.
Sparťanský dizajn džípov je už dlhý rad rokov minulosťou. V súčasnosti džípy bodujú uhladenými a zaoblenými tvarmi. Základnou farbou je dráždivá červená Ruby, za ostatné možnosti od bielej Snow až po čiernu Volcano sa pripláca. Avenger má oproti svojim dávnym príbuzným uhladený vzhľad, kedysi dominantnú robustnú mriežku chladiča nahradil minimalistický variant. A v du- chu doby ECO LED zaberajú menšiu plochu i svetlomety. Ale džípy boli vždy, a verme, že i do budúcna budú o priechodnosti terénom. V tomto bode sa Avenger pýši svetlou výškou 201 milimetrov, čo mu umožňuje brodivosť
do 230 milimetrov. Prejazdový a nájazdový uhol majú hodnotu 20° a ten výjazdový 35°. A vo výbave Altitude je v základe sofistikovaný asistent zjazdu z kopca a systém Select-Terrain so šiestimi jazdnými režimami. V interiéri nechýba elektronický prístrojový štít, dotyková obrazovka ovládania info-tainmentu, pohodlné sedadlá a všeobecne dostatok priestoru a komfortu pre posádku. Avenger sa teda v Európe rozhodne nestratí.
Typ motora: zážihový radový trojvalec
Maximálny výkon: 74 kW/100 k
Objem batožinového priestoru: 380/1275 l
Maximálna rýchlosť: 184 km/hod
Spotreba kombinovaná WLTP: 5,6 l/100 km
Emisie CO2: 124 – 127 g/km