Novinkou je, že nová Kona bola od samého začiatku vyvíjaná ako elektromobil. Ostatným variáciám bola prispôsobovaná. Hyundai má v úmysle týmto nekonvenčným postupom urýchliť elektrifikáciu svojich modelov. Do roku 2030 chce na trh uviesť 11 nových elektromobilov. Druhá generácia Kony je s dĺžkou 4,35 metra o 17,5 centimetra dlhšia a so šírkou 1,82 me- tra o 2,5 centimetra širšia. Na výšku narástla o dva centimetre na 1,57 metra. O celých šesť centimetrov je väčší rázvor náprav, čo sa priaznivo prejavuje v interiéri, kde je dostatok priestoru pre celú posádku.
V interiéri sa dizajnéri značky Hyundai pohrali. Volič automatickej prevodovky premiestnili pod volant, čím sa na stredovom tuneli uvoľnilo miesto pre úložné priestory. Palubnej doske, ako inak, dominuje displej. Všetky dôležité ovládače premiestnili do blízkosti volantu tak, aby boli stále na dosah. Vodič a jeho spolujazdec si môžu užívať pohodlie vďaka voliteľným relaxačným sedadlám. Bez povšimnutia nezostali ani pasažieri vzadu. Tí majú možnosť nastaviť si sklon sedadiel do dvoch polôh. Inovatívnou službou, idúcou ruka v ruke s trendom väčšej konektivity, je bezdrôtová softvérová aktualizácia OTA (Over-the-Air), ktorá majiteľom novej Kony ušetrí náklady a umožní im praktickejšiu a komfortnejšiu údržbu vozidla. Nechýba ani funkcia V2L, vďaka ktorej je možné napájať elektroniku.
Samozrejmosťou je celý rad asistenčných systémov, ktoré nielenže sú nápomocné pri ovládaní vozidla, ale aj zvyšujú bezpečnosť. Za všetky spomeniem diaľkovo ovládaný autonómny parkovací asistent či chytrý rekuperačný asistent i‑PEDAL. Kona electric sa pýši dojazdom 490 kilometrov.