Vlajková loď bavorskej automobilky prináša predovšetkým inovácie, ktoré si užije nielen vodič, ale aj cestujúci. Sebavedomej palubovke dominuje modro podsvietená maska v tvare ikonických svetlometov a delené svetlomety s kryštálmi Swarovski. Pôsobivé je aj uvítacie osvetlenie luxusnej limuzíny a automaticky sa otvárajúce dvere. Interiér je doslova nabitý najmodernejšími technológiami a prémiovými materiálmi. V duchu trvalej udržateľnosti sa BMW zameriava aj na recyklované materiály alebo suroviny z recyklovateľných zdrojov. “Čerešničkou na torte” je v každom prípade panoramatická strecha Sky Lounge s dynamickými svetelnými efektmi.
A niet pochýb, že BMW Theatre Screen so svojou 31,3‑palcovou uhlopriečkou ponúka cestujúcim na zadných sedadlách nový rozmer zábavy.
Komfort elektromobilu BMW i7 si mohli vyskúšať aj hostia summitu G7 na zámku Elmau v Bavorsku koncom júna minulého roka. “Nové BMW i7 prináša jedinečný zážitok z plne elektrickej jazdy s najpokročilejším balíkom technológií v odvetví,” pochválil sa Frank Weber, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za vývoj. BMW i7 bolo vystavené aj na jednom z najväčších a najprestížnejších automobilových podujatí v anglickom Goodwoode a bolo jednou z hviezd Medzinárodného filmového festivalu v Cannes.
Pohon zabezpečuje piata generácia technológie BMW eDrive. Každú nápravu poháňa jeden synchrónny elektromotor s kombinovaným výkonom 400 kW, v podlahe je batéria s kapacitou 101,7 kWh a dojazdom 625 kilometrov. Jedinečný zvuk elektromobilu je dielom dvojnásobného držiteľa Oscara, skladateľa Hansa Zimmera.
Prvé BMW i7 zišli z výrobnej linky v nemeckom Dingolfingu začiatkom júla minulého roka. Prví zákazníci dostali luxusnú novinku na jeseň. V podniku v Dingolfingu, do ktorého modernizácie BMW investovalo v prepočte skoro 300 milionóv eur , sa vyrába aj rad 7 so spaľovacím motorom. Do polovice desaťročia by mal byť pomer elektromobilov a spaľovacích motorov päťdesiat na päťdesiat. Na záver ešte jedna zaujímavosť. Čoskoro sa na trh dostane obrnená verzia modelu BMW i7.
Typ motora: dva elektromotory
Max. výkon: 400 kW (544 k)
Objem batožinového priestoru: 500 l
Dojazd: až 625 km
Spotreba (kombinovaná): 18,4 kWh/100 km
Emisie CO2 (kombinované): 0 g/km